Strikking (siewartzhobby)

Strikking

BRETTETEPPE - ENDELIG FERDIG!!

Ca.10mneder etter jeg kjpte inn garnet har jeg endelig gjort ferdig bretteteppet i Fritidsgarn! Jeg ble s utrolig lei etter ha strikka 4 nster i hst, s jeg mtte bare legge det fra meg. Dermed ble det ikke gjort noe mer p det fr n i vres, men n er det alts ferdig! Det eneste som mangler er knapper, for jeg hadde ingen som passa til.

Det kan alts bde brukes som teppe og lukkes sammen til en pose. Den er strikket i Fritidsgarn, og den heklede kanten rundt er i Puno. Nr jeg kjpte inn garnet var jo planen at den skulle vre en gave, men siden jeg ble s lei ble den ikke ferdig til babyen ble fdt. Og siden jeg har brukt spass mye tid p den har jeg funnet ut at jeg n skal beholde den selv i stedet, s har jeg en deilig og fin pose til jeg selv fr barn en gang :)

NABO-GAVE

Nabo'n venter en liten gutt nr som helst, s da m vi jo selvflgelig ha en liten velkommen hjem-gave nr knttet dukker opp her.

Brune tffler med grnne slyfer p - til en tff liten gutt :)

Siden jeg egentlig har mer enn nok med bachelor-oppg min om dagen mtte jeg lage noe som gikk raskt, og da ble det selvflgelig de sm tfflene. De har falt godt i smak hos alle tidligere mottakere i alle fall, s da satser vi p at de gjr det her ogs :)
Det blir ikke tid til s mye hobby-syssel om dagen pga bachelor'n, men jeg har noen halvferdige produkter som jeg hper p at jeg kan f skvisa inn litt tid til innimellom, s kanskje det blir litt mer fart p denna bloggen igjen snart ;)

P'AN IGJEN!

I fjor hst var jeg skikkelig desperat fordi jeg hadde glemt ta med meg strikkety p en kjempe lang forelesning, s jeg og Susanne dro opp p majorstua i pausa s jeg kunne kjpe meg noe. Etter litt fram og tilbake endte jeg opp p en teppepose i ull til baby. Hadde egentlig tenkt strikke den til neven min som kom til verden i Januar, men jeg ble rett og slett s innmari lei at jeg ble ndt til legge det fra meg til slutt. Det er jo bare fram og tilbake i glattstrikk, og siden det skal toves er det jo snakk om et ganske stort strikkety.

MEN, n har jeg endelig ftt ut fingern og satt i gang med det igjen. Jeg er snart halvveis, men denne gangen skal jeg ikke stresse snn som i begynnelsen, for da blir jeg bare lei igjen. Min lille nev fikk selvflgelig noe annet da han ble fdt, s n blir nok teppeposen beregnet til vr fremtidige baby i stedet :) Ikke det at det er noen p gang, bare s det er klart, men siden jeg ikke er verdens kjappeste strikker s er det da greit begynne litt tidlig! Hehe!

Dette bildet er fra oppskriftsheftet, jeg strikker min i striper med natur og beigemelert, og s tror jeg nok det blir brunt p den hekla kanten rundt. Greit ha i kjnnsnytrale farger nr man frst lager noe som tar spass tid.

TO NYE PRODUKTER

Her er de to andre flaske-posene som jeg har laget under praksisen min, en med hank og en med snring :)

TOVET FLASKEPOSE

P praksisplassen min holder vi p med strikking og toving n, og lager blant annet flaskeposer. Disse kan brukes enten til termos, babyflasker, vinflasker eller gaveposer. I lpet av de fire dagene vi hadde der i uka som har gtt har jeg strikket tre poser, men to av de ligger igjen p Prindsen, s de kommer det bilder av senere.

Vi skal ha en utstilling p Prindsen den 18.februar, med alt som har blitt laget i lpet av praksistiden vr, men etter utstillingen kommer flaskeposene til salg p epla-butikken min :)
(selvflgelig mulig holde av posen om noen skulle nske det, men da fr man den ikke fr etter den 18.)

Hvis noen av dere bor i nrheten av Oslo anbefaler jeg virkelig komme p utstillinga vr, for der kommer det til vre veldig masse flotte produkter se p! Det pner kl.14 og varer til kl.16. Vil du vite mer om Prindsen aktivitetshus kan du g inn p www.prindsen.org

ENDA EN GAVE TIL NEVEN SOM SNART KOMMER TIL VERDEN

Min kommende nev m jo f litt mer enn bare et par votter nr han kommer til verden, s n har jeg strikket et par babytfler til han ogs.

Fikk strikket et par ekstra tfler i samme slengen, som n ligger til salg p epla-butikken min.
(Trykk p bildene for komme til epla) N som julegave-tida er over skal jeg endelig f tid til lage litt fler produkter til butikken min ogs :)

Babytflene koster 150kr, og kan fes i strl 0-3mnd,3-6mnd, og 6-10mnd.
Kan selvflgelig lages i andre farger ogs.

STE TFLER MED HJERTEKNAPPER

Fikk en bestilling p to par babytfler fra acb.blogg.no, siden hun skal bli tante :)
Hun vet ikke enda om hun fr en liten niese eller nev, derfor ble det kjnnsnytrale men ste farger.

Et par hvite og et par brune, med ste hjerteknapper p!

S fr vi hpe det lille nurket blir fornyd nr han/hun kommer til verden og fr myke tfler p beina ;)

TFFLER TIL STINES NYFDTE NIESE

Stine har akkurat blitt tante til ei kjempe nydelig jente, s ho bestilte et par babytffler i mrk brunt til vesla :)

Garnet heter Fin, og er fra Du store alpakka

SUPERMYKE BABYTFFLER

Gr veldig mye i studentbedrift om dagen, vi m jo lage alle produktene som skal vre med i boka vr, men det er jo morro da :) I dag har jeg strikket et par ste babytffler, i deilig mykt alpakkagarn fra Raumaull. (Fra den store haugen av garn som Den norske husfliden sponset oss med). Knappene er ogs fra Den norske husfliden.

Garnet er blanding av alpakka og silke, s det er utrolig mykt!!

GIVE-AWAY HOS STRIKKETUSSA!

Min kusine Strikketussa har give-away p bloggen sin, s n er det lurt titte innom ;) Du kan vinne en hstpakke, og det eneste du trenger gjre er kommentere blogginnlegget hennes, og/eller skrive et innlegg om bloggen, og/eller bli flger av bloggen. For hver av tingene fr du ett lodd.

Strikketussa sin blogg er, som dere sikkert skjnner, en blogg om strikking. Du kan finne masse inspirasjon og se bilder av de flotte tingene hun lager. Siden hun venter en liten bebbis i november (gleder meg til mte lillesnuppa!) s lager hun selvflgelig mye til babyer for tiden, blant annet denne superste hettedressen uten hette. Hehe!

S ta en titt p bloggen hennes og delta p give-away'n!

Siewartz

Siewartz

25, Spydeberg

Er faglrer i kunst & hndverk, og bruker mye av fritiden p hndarbeid. Jeg er av den typen som helst vil prve ut alt - og ofte begynner p noe nytt fr forrige prosjekt er ferdig. Kreativt kaos, enkelt og greit :)