OPPSKRIFT (siewartzhobby)

OPPSKRIFT

For et rs tid siden heklet jeg et nett til mamma, som ho hadde funnet i et blad og hadde s lyst p. Nettet er veldig enkelt hekle, eneste man bruker er luftmasker, fastmasker, dobbelstaver og kjedemasker. Jeg skal innrmme jeg var litt lei p slutten av hullmnsteret, man gjentar det jo ganske mange ganger, men det gr ganske raskt alts.

Ikke akkurat et veldig bra bilde, ble tatt med mobilkamera, men det fr duge ;)

Hvis noen vil prve seg er det bare gjre slik:

Garn: Selv brukte jeg en blanding av bomull og acryl, men det meste kan brukes s lenge det er ca: 50g = ca 106m, 200gram i nsket farge
Heklenl: nr4
Heklefasthet: 17fm = 10cm i bredden (snt gidder jeg aldri sjekke jeg da, hehe, men det ble riktig strl fordet)

Legg opp 51 lm. Begynn i 2. lm fra nla, hekle 1 fm i hver lm=50fm. Snu med 1 lm, fortsett fram og tilbake med fm til arbeidet mler ca 6,5cm = bunnen. Hekle 1 omgang fm rundt hele bunnen, med 1 fm i hver m langs hver langside og 11 fm langs hver kortside = 122fm. Avslutt med 1 km i 1. lm.
Fortsett rundt med mnster slik:
5lm (= 1dst + 1lm), *hopp over 1m, sett en dst i neste m, 1lm*
Gjenta fra * til * hele omgangen rundt og avslutt med en km i 4.lm. Dette fortsetter du med til arbeidet mler ca 30cm fra bunnen (eller nsket lengde). Deretter fortsetter du med fm slik: Start hver omgang med 1 lm, og avslutt med 1 km i 1.lm. Hekle til fm-kanten mler ca 4,5cm. P neste omgang lages en pning til hndtak midt p hver langside ved hoppe over 18m og heller hekle 18 lm over hvert "hull". Dette blir alts hndtakene. Fortsett med fm som fr over alle m til fastmaskekanten mler 10cm.

Kos dere ;)

n kommentar

matja

02.11.2010 kl.10:18

Flott nett du har laget.Er ikke s veldig flink til hekle,men kanskje jeg prver meg p den endag.Takk for at du deler oppskrift.Ha en fin dag:)

Skriv en ny kommentar

Siewartz

Siewartz

25, Spydeberg

Er faglrer i kunst & hndverk, og bruker mye av fritiden p hndarbeid. Jeg er av den typen som helst vil prve ut alt - og ofte begynner p noe nytt fr forrige prosjekt er ferdig. Kreativt kaos, enkelt og greit :)